phi phi-koh tao-koh phangan-koh samui-bali

bildbomb från phi phi

Penang

Vi drog oss vidare. Ville ut mot stranden. Så vi tog morgonbussen till Penang som tog ca 5 tim. Sov hela vägen. Nu bor vi på Baba Guest House precis vid vattnet. Vi hann sola en liten stund när vi kom fram. Sen på kvällen började det ösregna.

Idag gick vi upp, åt frukost och la oss på stranden. Men nu vid 2-tiden börjde det regna igen. Så nu sitter vi på rummet och vet inte riktigt vad vi ska göra. Hoppas på att det slutar snart så man kan ta en tur på marknaden ikväll iaf.

Kuala Lumpur

Vi höll oss kvar på flygplatsen till ca 05.00 innan vi tog oss till Kuala Lumpur. Helt dött, mörkt och en massa råttor när vi gick och letade boende. Men vi hittade som tur var ganska snabbt ett ställe vi kunde checka in på; Liintel Inn. Vi blev mottagna otroligt bra, fick varm chocklad och mackor, innan vi gick och la oss en stund för att sova.

Senare tog vi oss ut för att kolla runt, och vi kände oss helt vilsna. Nu är man så van med Thailand. Vi tog till Twin Towers och ville hitta något att äta. Men alla bara ledde oss åt fel håll, eller körde oss till ställen vi absolut inte hade sagt. Klockan hann bli runt 18.00 och vi hade fortfarande inte fått mat, energin började försvinna då kom en svensk kille fram och stoppade oss. Började prata om var man skulle osv. Han erbjuder sig att bjuda på middag. Han har själv backpackat mycket och vet att man tänker på budgeten. Han är här på arbetsresa och behövde inte heller stå för notan. Mycket trevligt.

Efteråt, tog vi oss tillbaka till tornen för att ta lite trevliga kort. En familj från Malaysien kom fram och ville ta kort med oss. Senare kom en hel grupp med ungdomar och ville ta kort med oss där vi ska stå i mitten av hela gänget. Dem tog hur många kort som helst, hela gruppen, bara några tjejer osv. Vi kände oss som värsta kändisarna. Hahaha!!

Malaysia

Då så. Nu är vi i Malaysia. Dock utan någon framförhållning såklart. Vi landade 23.40 och inte så många hotell finns tillgängliga vid denna tidpunkt, så vi stannar nog på flygplatsen över natten. Vi måste bestämma oss om vi ska åka direkt mot Chang Mai, eller Laos eller om vi ska ta någon dag här i Malaysia.

Det var jobbigt att lämna Phi Phi. Alla vi lärt känna och nu behövde säga hej då till. Men samtidigt var det inte en dag försent att lämna. Det är en intensiv ö och det har tagit på oss på gott och ont. Vi har fått vara med om väldigt mycket och det har lärt mig en del. Kommer nog alltid gilla denna ö lite extra och någon gång kanske vi ses igen.

vi lever

Vi vet vi vet, valdigt dalig uppdatering har pga att vi inte har nagot wifi pa rummet och vi hinner aldrig satta oss pa ett internet cafe. Men tankte bara beratta att vi lever, ja vi verkligen lever!!! :D For nagra dagar sen akte vi ut med en segelbat hela dagen. Lag och solade och hade det allmant bra. Nar det var dags for solnedgangen sattes laten fran titanic pa och vi stog langst fram i baten med utstackta armar. Valdigt romantiskt ;)

Jossan och Madde lamnade oss igar och vi aker vidare fran phi phi senast pa fredag. Maste ta ett flyg till Malaysia och stanna dar i 24 timmar pga att vi inte har nagot visum. Sen ar planen att ta oss upp till norra thailand till chang mai och bo med lokalbefolkningen i djungeln for att sedan ta oss over till laos!
Men ja, vi har det ialla fall hur bra som helst. Stralande sol hela dagarna, dock ar det typ for varmt!!! Men vi klagar inte :)

uppdatering!

Heeej alla och forlat for dalig uppdatering har. Men allt har verkligen gatt i ett dom senaste dagarna, det har blivit mycket buss&batakande. Men vi lever och har det hur bra som helst. Det hander sa himla mycket hela tiden som vi sa garna skulle vilja dela med oss av men vi hinner inte riktigt blogga sa mycket som vi skulle vilja. Och vi har massa bilder att visa er men det far val bli nar vi kommer hem, det tar sa lang tid att ladda upp bilderna.

Men nu ska vi se, tankte forsoka sammanfatta dagarna sen vi skrev sist: Sista dagen pa Koh Samui akte vi ju med en fiskebat ut och det var stralande sol hela dagen. Det va forsta gangen i mitt (Sofias) liv som jag fiskade och jag fick 2 fiskar, wohooo! Fia, jossan och madde fick ocksa napp! En riktigt bra dag ma jag saga.
Sedan var det upp pa morgonen for att ta oss till Koh Phangan och full moon party. Eftersom vi bara skulle stanna dar ett dygn chansade vi pa att inte skaffa nagot hotell. Vi fick tag pa vallentunakillarna (snellman, victor, kevin och chrille) och dom lat oss dumpa vara vaskor dar, hanga vid deras pool, duscha och sminka oss pa deras rum. (ar man backpackers sa ar man haha, det galler att utnyttja kontakter :) ) Pa kvallen tog vi en longtail boat over till nasta strand och det var dags for full moon party. Vi satta pa oss vara neonfargade klader, malade oss med body paint och sen var vi fit for fight. Sjuuuuukt mycket folk pa hela stranden och pa alla barer. Galet kul var det.
Pa morgonen var det dags for ytterligare en resdag. Bil-bat-buss-bat och massa timmar senare var vi framma pa phi phi. Om nagar dagar kommer jossan och madde hit och da ar dom 3 vannerna och jerry antligen aterforenade igen! :D

Reearth dag 2

Börjar med att säga, DET VAR HOFFMEASTRO vi åt middag bredvid.
Vi solade och tog det lugnt igår, innan vi gjorde oss iordning för att åka tillbaka till Reearth festivalen. Det var inte så mycket drag där när vi kom dit. Vilket var lite tråkigt. Men när vi gick omkring där kom Timbuktu fram till oss och började prata. Vi har haft på oss neonfärgade kläder vilket gjort att vi fått många blickar, men det är bara kul för alla kom ihåg oss, därmed Timbuktu. Han kallde oss för neonflickorna.

Sen blev Jossan dålig och vi hade ganska lång tid kvar till Hoffmeastro skulle gå på så vi åkte hem en stund. Jossan kunde tyvärr inte följa med tillbaka sen. Så det var Fia, Sofia och Jerry som åkte tillbaka taggade för att studsa till Hoffmeastro. Och JÄVLAR IMEJ vad grymt det var. Svetten bara rann, aldrig svettats så mycket. Men det tänkte man inte på. Vi dansa, skrek, sjöng och brottades med massa andra. Vill vi göra om igen.

Idag har vi sovit ut och sedan bara degat utanför våra bungalows i solen. Jossan mår bättre och vi har bokat en utflykt till imorgon. Vi ska ut på fisketur. Ska bli spännande, hoppas jag får upp största fisken :)

Reearth festivalen

Igår var det dags för festival. På schemat stod det att det började kl 11.00 och vi ville inte missa något så vi skyndade oss dit. Var väl där vid 12.30, men när vi kom deit var det inte mycket folk. Det var försenat. Så vi hängde på stranden, kollade på när folk spelade volleyboll, åt lunch osv. Sen drog vi iväg en stund, handlade dricka på 7 eleven och åt massa vitlöksbröd på en restaurang. Vi tror vi satt och åt bredvid Hoffmeastro!!!

Tillbaka till festivalen, där vi hitta två tjejer, Esa och Moa som vi hängde med. Väl inne på området, var det massa folk vi träffat på tidigare, Bali gänget och några bekanta hemifrån. Helt sjukt. När Movits började spela  blev det drag. Ännu mer drag när Timmbuktu kom upp på scen. Helt grymt galet kul. Man dansade sig helt dyngsur men vad gör det?

Idag har vi legatr på stranden hela dagen. Underbart väder. V har spelat volleyboll, strandtennis och limbo. När Fia, Jossan och Madde sitter och äter lunch, så kommer ett killgäng in på samma restaurang/hotell. Alla från Vallentuna. Snellman, Kevin och några andra. Sofia blev så paff när hon sen stötte på dem. Liten värld!

Ikväll är det Hoffmeastro på schemat. Vi är sååå såå taggade. Kommer bli grymt.

Back on Koh Samui

Vi är tillbaka på Koh Samui och har mött upp Jossan och Madde. " De 3 vännerna och Jerry" är äntligen komplett igen. Sista dagen pa Bali var det sol och vi låg på stranden. Sedan på kvällen så var det ett stort party på Maya Beach med en känd DJ från London.

Vi bor på New Hut igen, Bungalows på stranden. Vi låg och snacka och Fia och Jossan tog en massage. Något skumt med Fia också, (som vanligt) hon är lite bortdomnat, i bakhuvudet. Som att det somnat lite. Och det har fortfarande inte riktigt kommit tillbaka. Läskigt och skumt.
Sen tog vi moppe in till nightmarket och kollade runt lite. Har gjort och likadana armband som representerar vårat gäng. hahah!

Nu är det frukost, sen är det dags för Reearth festivalen. ska möta upp Eva och och mongogänget senare. Kommer nog bli bra.